משרדי סטארט אפ שונים במהותם ובפונקציונליות שלהם, ביחס לכל משרד אחר. בשורות הבאות נסביר על כמה דגשים מהותיים, אשר יש להתחשב בהם בעיצוב משרדים לחברות הזנק דינאמיות.
סביבה שיתופית לעבודת צוות
כאשר אתם רוצים לעצב משרד יעיל לסטארט אפ, בואו נזכור את המאפיין המרכזי של חברות מהסוג הזה. כאן, עבודת הצוות היא מאוד בולטת. אמנם את השאלה איך להתחיל סטארט אפ יכול לשאול יזם יחיד, אבל המימוש כמעט תמיד נעשה בצוות עבודה אחד או יותר. על כן, עיצוב משרד לסטארט אפ צריך להתבצע כך שהחלל יתמוך ויסייע בעבודה צוותית. מקובל כי חלל העבודה המרכזי יהיה הוליסטי, ללא מחיצות גבוהות, בוודאי שללא קירות. עיצוב סביבת העבודה יתבצע לרוב בקווים זורמים.
עיצוב אנרגטי ועיצוב פינה למשימות פרטניות
לצד משימות שמתנהלות באווירת צוות, עדיין יש צורך בפרטיות מעת לעת. לכן, רצוי כי בעיצוב משרד לסטארט אפ נקפיד לשלב אזורים פונקציונליים עם דגש על פרטיות. למשל, חדרי ישיבות סגורים, יוכלו לשמש למפגשים של אחד על אחד, לשיחות משוב אישיות, לטובת ראיונות עבודה או שיחות מול גורמים בחו”ל או מול משקיעים. אגב, נזכיר כי בעיצוב המשרד, כדאי להשתמש באלמנטים של מיתוג, משפטי מוטיבציה ופריטי נוי אנרגטיים שמרוממים את האווירה.
עיצוב סביבת מנוחה – זה לא מותרות!
זה נכון שכל משרד באשר הוא צריך להיות פונקציונלי, אבל בהייטק ובפרט בסטארט אפ, יש עוד היבטים מרכזיים. למשל, חברות הזנק רבות פועלות גם מחוץ לשעות העבודה המקובלות. חלק מהעובדים מקבלים חופש להגיע מאוחר ולסיים מאוחר. לעיתים עובדים ובוודאי שמנהלים שעסוקים בפרויקט כזה או אחר, עובדים לתוך הלילה ואף ישנם במשרד. משום כך, זה לא מותרות לעצב חלק מהמשרד כסביבת מנוחה נעימה.
סביבת מנוחה נעימה תעוצב בתור סביבה חמימה, בסגנון ביתי ונעים. לרוב יהיו שם ספות נוחות ואף כאלה שיכולות לשמש כמיטה מתקפלת. יהיו גופי תאורה נעימים ווילונות רכים וגולשים על החלונות. עיצוב פנים למשרד ולכל חלל למעשה עשוי לכלול צבעים מרגיעים, שטיחים ואפילו אביזרי פנאי ובידור כגון קונסולות משחק או משחקי קופסא. נמצא כי עיצוב מהסוג הזה מעלה את הפרודוקטיביות ומשפר את שביעות הרצון של העובדים והשותפים בסטארט אפ.
עיצוב יעיל, שגם חוסך בהוצאות
סטארט אפ קטן תמיד רוצה לגדול, להפוך לחברה בשלה או לעבור אקזיט מרהיב. אבל בשלב שבו הסטארט אפ עדיין קטן, ההכנסות נמוכות (או לא קיימות) וההוצאות גדולות. על כן, חשוב להקפיד על עיצוב יעיל שגם מסייע לחסוך בהוצאות. ניתן לשלב עיצובים רב תכליתיים, בחלק משטחי המשרד. לדוגמא, במקום לתכנן מטבחון בצד אחד וחדר מנוחה בצד שני, מעצבים חדר דו שימושי. הוא ישמש גם כחדר מנוחה וגם כמטבחון. אפשרות אחרת, לעצב אזור קבלה או לובי, שישמש גם כחדר ישיבות בשעת הצורך.
השארת תגובה